onsdag 19. november 2008

Zoho creator

ENDELIG!! Der fant jeg alle tilbakemeldingene som er skrevet i de flotte skjemaene jeg har laget :-) Hurra! Jeg har til og med fått tilbakemeldinger fra andre enn meg selv. Takk, Lillian og Randi :-) Veldig gøy. Gikk inn på skjemaet mitt i zoho og deretter view - og vips - der lå alle sammen i fin rekke nedover. Det jeg lurer på nå, er om tilbakemeldingene også er publisert og kan nåes av alle. Det må jeg sjekke ut.. for viss man skal bruke det for å sende inn til biblioteket, så kan ikke brukernes tilbakemeldinger være offentlige - eller? Kan man se for seg at de skal være det? Må det isåfall opplyses om. Blir nesten som å kommentere på en blogg det da... Litt snedig tanke at publikum skal kunne fylle ut et skjema på hjemmesidene til biblioteket - med ris, ros og innkjøpsforslag ++ og at det siden går an (for alle!!) å se på de via en annen side. Den som skriver inn kan jo velge å ikke fylle ut epost-adresse, eller bruke en adresse som ikke viser hvem du er (mange har jo en gmail eller hotmail som ikke sier noe om hvem de er).

Det går også an å bruke et slikt skjema for å få tilbakemeldinger anonymt på et kurs eller noe annet - bare velge å ikke ha med epost-feltet. Kanskje noe for 2null-konferansen? Så er vi veldig 2null i evalueringa + at vi sparer miljøet for noen ark?

... en stund senere: Har testa og jeg kommer inn og får se kommentarene som fylles ut selv når jeg ikke er logga på zoho - så da vet dere det: det som sendes inn i skjemaet er "public". Har ikke umiddelbart funnet ut om man kan gjøre de private, mens skjemaet er offentlig. Men - det går fint å ha den privat, men åpne for enkelte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar