lørdag 18. juli 2009

BC-sone i Alta

Nå har jeg besøkt Bookcrossing-sonen i Alta og er på nytt inspirert til å få igang noe i Hammerfest. Den var jammen flott!! BC-sonen ligger på studenhuset city, midt i byen og har flotte sofaer, hyller med bøker og kafe i nærheten. Her er det bare å synke ned med en kopp kaffe og bla i bøkene. Alta bibliotek har også satt ut bøker der, og det er litt uklart (ok, veldig uklart) hva man kan gjøre med dem i forhold til BC-bøkene. Fant to damer på kafeen som ikke skjønte hvordan opplegget med bøkene var. Jeg forklare om BC og sa at bibliotek-bøkene kunne hun bare ta med seg, lese og ta med tilbake ved høve. Stemmer det, Alta Bibliotek...?

Tok med meg to bøker også, som jeg håper å få lagt ut i Hammerfest en plass etter å ha lest dem; Månen over porten av Per Petterson og Eg vil at nokon skal vente på meg av Anna Gavalda. Begge er novellesamlinger, og fra sistnevnte har jeg allerede lest et par som jeg likte godt. Blir fint å lese resten av boka. Per Petterson har jeg ennå ikke lest noe av, og det kjennes litt ut som at jeg burde gjøre det... (fordi jeg har en bestemt oppfatning av at jeg vil like bøkene hans). Begynte å lese boken og de første likte jeg veldig godt, liker måten han skriver på. Gleder meg til å lese dem ferdig og besøker gjerne BC-sonen i Alta igjen ved neste besøk over fjellet.

2 kommentarer:

  1. Jeg må innrømme at etter at Studenthuset laget den fine bokavdelingen sin har jeg bare vært der de gangene jeg har vært på City og drukket kaffe eller spist. Jeg elsker å sitte i de røde koselige sofaene og bla i bøkene. Lese en novelle, se i en diktsamling. Elsker det!

    SvarSlett
  2. Er studenthuset city i nærheten av de store handlesenterne? Godt å vite når man skal den veien :) Blir jo som en skattejakt :)

    SvarSlett