mandag 23. mars 2009

Unyttige fakta..?

Noen ganger kommer man over blogger man liker, og som man begynner å følge litt med på. En av de jeg følger med på er aroundbooks, og idag leste jeg at:

"I Jane Austens romaner forekommer det til sammen bare 14 kyss, og fire av dem er på hånden."

i et innlegg som har tittelen "Ti ting du absolutt ikke trenger å vite om litteratur". Det er godt mulig man ikke trenger å vite at det kun er 14 kyss i bøkene til Jane Austen, men du verden! - jeg syns det var en artig faktaopplysning om bøkene hennes. Og - i tilfelle jeg ikke hadde lest bøkene hennes fra før av, kunne jeg med den informasjonen trekke konklusjonen at bøkene ikke inneholder så altfor mange heftige scener og kanskje, bare kanskje, kunne bruke det i en formidlingssituasjon senere. Så.. helt unyttig?

Benytter anledning til å anbefaler både bloggen og bøkene til Jane Austen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar