tirsdag 28. oktober 2008

rollyo

Jeg har sett på rollyo.com og laget egen søkemotor. Det var veldig enkelt og greit. Når man bare vil søke i et nettsted, er det like enkelt å avgrense søket sitt i f.eks google med site-funksjonen - og jeg gjør nok heller det enn å lage en egen i rollyo. Ser for meg at dette blir mer nyttig når man har flere nettsteder - kanskje innenfor et emne - som man vil søke i.

Det er også mulig å lage egen søkeboks, som man kan legge på nettsidene sine. Jeg klikket på "Tools" og "Create a Searchbox", fylte ut adressen til nettstedet jeg ville lage søkeboks for, og deretter var det bare å klippe og lime inn kodene i innlegget her. Kjekt å ha!

I søkeboksen nedenfor kan man søke i Finnmark fylkesbibliotek sine nettsider :-)




Powered by Rollyo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar