tirsdag 2. desember 2008

Nytt element i mitt 2.0-liv

Nå har jeg meldt meg inn i forum for bærere :-) Må vel kunne kalles en bæreentusiast og syns barnevogn er oppskrytt. Den har stått stille etter at vi fikk vår bæresele, type mei tai. Men, altså: 2.0. Dette er et godt eksempel på en 2.0-tjeneste hvor det er brukerne som står for innholdet og gjør hele tjenesten. Her inne kryr det av bærere; nesten 1000 brukere som er aktive medlemmer. Det ligger instruksjoner i bildeserier og som video til de fleste bærevarianter, linking til youtube - og det myldrer av gode råd. Er det noe du lurer på, skriv inn og du får svar nesten med en gang. Det begynte med at jeg ville få noen til å sy til meg, og her inne fant jeg oppskrift og veiledning. Nå hvisket en fugl meg at det er bæretreff i min by også! Og - ganske riktig: på nettet fant jeg dem :-) Via forumet og klikk-klikk, så har man huka seg sammen med likesinnede. Helt topp! Min nye favoritt 2.0-ting.

For alle med små barn, anbefales altså denne 2.0-tingen: http://www.tettinntil.no/
Kanskje det finnes bæreentusiaster på ditt lokalsted også?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar