onsdag 17. september 2008

Vennesteder

Nå har jeg lest om vennesteder og sjekket ut hva folk gjør på Twitter. Jeg har allerede laget profil på facebook - en stund siden.. så viss noen leter opp meg, er det bare å legge til :-) Jeg vil gjerne være fjesbokvenn med flere bibliotekfolk fra Finnmark. Jeg er allerede venn med noen, og det er jeg veldig fornøyd med.

Har lagt inn noen bilder av ungen - etter mange veiinger for og imot.. - i meget dårlig kvalitet. Er engstelig mor som ser for seg mange mennesker med ufine hensikter "der ute".. dårlig oppløsning er en måte å hindre misbruk på. Har grubla mye på dette med personvern og beskyttelse av egen identitet på nett, men er nok blitt mer frisluppen der. Syns ikke det er så skummelt lenger å vise meg frem på nettet. Men - er samtidig tilhenger av at man skal unne seg noen hemninger. Så det gjør jeg. Er også opptatt av at man ikke legger ut bilder av folk uten å spørre først. Og når det gjelder barn, er jeg tilhenger av å være veldig forsiktig med å legge ut.. Jeg håper mitt barn ikke klandrer meg for de jeg har lagt ut av henne når hun blir stor :-) Har også lagt til restriksjoner slik at bare venner kan se det jeg legger ut om meg selv; både info, bilder og innlegg ellers. Men jeg stoler jo ikke helt på facebook at det faktisk er privat...... Her er det også rettighetsproblematikk. Alt man legger ut på facebook kan facebook bruke som de vil. Det er jo ufint. Syns jeg da..

Lagde en gruppe i facebook for en stund siden - den er ikke veldig oppdatert, men får se om jeg får blåst liv i den. Det er SV Hammerfest sin gruppe. Har også skrevet innlegg på den. Er medlem av gruppa 23 ting om 2.0, men har ikke skrevet innlegg på den.

Ellers er jeg veldig nysgjerrig på Second Life etter å ha lest om det på skrivebordet - en helt ny, virtuell verden med masse spennende å gripe fatt i... bare tida strekker til..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar